Yazarın Eserlerini İndirmek İçin:

Merak Ettiğiniz Konuları Harun Yahya(Adnan Oktar)'nın Sitelerinde Aramak İçin:

RAMAZAN AYINDA AY VE GÜNEŞ TUTULMALARI

Mehdi için 2 alamet vardir ki, bunun birincisi, Ramazanın birinci gecesi, ayın ikincisi de ortasında güneşin tutulmasıdır.
El-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, 49
Ramazanın birinci gecesi Ay ortasında Güneş tutulacaktır.
Kıyamet Alametleri 199
Onun saltanatı zamanında, ramazan ayının on dördünde Güneş tutulacaktır, o ayın ilkinde ise Ay kararacak...
Mektubat-i Rabbani, 2/1163
..Güneş’in oruç ayının ortasında, Ay'ın ise sonunda tutulması,
Kitab-ül Burhan Fi Alameti-il Mehdiyy-il Ahir Zaman,38
Ramazan'da iki defa ay tutulması olacaktır.
El-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar,53

Mehdi'nin gelişi Razaman ayında Ay'ın iki kere tutulmasına sebep olacaktır.
Kıyamet Alametleri , 200
Mehdi'nin çıkmasından önce bir ramazan içinde Güneş iki defa tutulacaktır.
Ölüm-Kiyamet -Ahiret ve Ahir Zaman Alametleri, s.440

bir tevili şudur ki: Kıyamet alametlerinden sadece "Güneşin batıdan doğma" hadisesi bedahet derecesinde anlaşılacak bir alamettir. Bu alamet, tevbe kapısını kapatacağından tefsiri ve manası açıktır, tevil edilmeye ihtiyacı yoktur.
Fakat diğer kıyamet alametleri zuhuru sırasında imtihan devam ediyor olacağından bu alametlerin anlaşılması, herkesin mecburen tasdik edeceği bir derecede bedihi (açıkça) olmaz. Yoksa herkes kabul eder, imtihan ortadan kalkmış olur. Bu sebeple "Güneşin batıdan doğmasi" hariç bütün kıyamet alametleri, ihtiyar dairesinde (aklın sınırları içinde) adetullaha uygun bir biçimde gerçekleşir. (Adetullah: Allah'ın adet üzere meydana getirdiği olaylar, koyduğu değişmez kanunlar.)
Yukarıdaki rivayetlerde de bu durumu gözönünde bulundurmak gerekiyor. Çünkü hem ramazan ayının ortasında güneş tutulması, hem de bir ay içinde Ay’in ve Güneş’in iki kere tutulmasi adetullaha münafi (zit, uymaz) bir durumdur, normal olarak imkansiz bir hadisedir.
Eğer bu hadiseler gerçekten rivayetlerde tarif edildiği gibi zuhur etse, (ki buna Hz. Allah'ın c.c. gücü elbette yeter, fakat bu sefer) aklın ihtiyari alınacak, inanan-inanmayan herkes tasdike mecbur kalacak, böyle bir durum da Hz. Allah'ın imtihan sırrına ters düşecekti. Esasında dikkat edilirse bu rivayetler arasinda dahi mütenakiz bir durum göze çarpar. Yukaridaki 1,2 ve 3. rivayetlerde Ay, ramazanın birinci günü, 4. rivayette ise sonuncu günü tutulacaktır. Böyle bir hal ile karşılaşıldığında bu iki değişik rivayetten birini seçip, diğerini bırakamayacağımıza göre (Allahualem) yapılacak en uygun şey, aynı hadiseye bakan farklı rivayetlerin ittifak ettikleri ortak yönleri araştırmak olacaktır. Bunlar;
1. Ramazan ayında Ay ve Güneş tutulmaları olacaktır.
2. Bu tutulmalar ortalı, yani 14-15 gün arayla olacaktır.
3. Bu tutulmalar iki kere tekrarlanacaktır.
Bu tesbitlere uygun olarak, 1981 yılında (Hicri-1401'de) Ramazan ayının 15. günü Ay, 29.günü de Güneş tutulmuştur. Yine 1982 yılında (Hicri-1402'de ) Ramazan ayının 14.günü Ay, 28. günü de Güneş tutulmuştur.
Ayrıca bu hadisede "Ay"ın Ramazanın tam ortasında Dolunay halinde tutulması ve dikkatleri çekecek bir alamet olarak belirmesi de pek manıdardır.
Bu hadiselerin Hz. Mehdi'nin diğer çıkış alametleriyle aynı zamanlarda zuhur etmesi ve Hicri yüzyıl başının hemen başlarında, üstüste iki yıl harika bir tarzda tekrarlanması rivayetlerin işaretinin bu hadiseler olabileceğine dair zanlarımızı iyice kuvvetlendirmektedir.